WEST SIDE CHAPTER POLAND istnieje od 22 lutego 2002 r.
WARSAW CHAPTER
Ten - Warszawski Chapter istnieje od grudnia 2015 r.
HARLEY-DAVIDSON® V- FORCE - POZNAŃ
Zasady jazdy z grupie
OpracowałKrisna podstawie strony www.moto-tour.pl
Włącz sobie Video aby zobaczyć właściwy manewr.
Nikt nie wyprzedza prowadzącego i nikt nie jedzie za pasterzem (zamykającym grupę) zmiany miejsc wewnątrz grupy są możliwe lecz nie zalecane. Ustawienie pozycji motocykli wewnątrz grupy nie ma znaczneia.
Jeśli motocykl, który odłączył się od grupy, z wiedzą i akceptacją lidera, wraca do grupy, wszystkie motocykle muszą zmienić szyk tak, aby utrzymać porządek .To samo ma miejsce gdy motocykle zamieniają się miejscami.
Przekraczanie skrzyżowania lub ronda. Grupa zachowuje swoją formacje. Motocykle zmniejszanie odległości między nimi, co pomaga w nieprzerwanej kontynuacji jazdy. To również zwiększa postrzeganie grupy do innych użytkowników dróg, co czyni je mniej chętnymi do podziału grupy. Jeśli istnieje konieczność, aby zatrzymać, grupa nadal zachowuje swój porządek.
Przed wyprzedzaniem, motocykl porusza się w pobliżu osi drogi. Motocykle, które idą do zewnętrznej strony pasa ruchu, sygnalizują zmianę swojej pozycji kierunkowskazem
Podczas gdy grupa jest wyprzedzana przez inny pojazd, zazwyczaj taki proces zaczyna się sygnalizowaniem możliwości wyprzedzania przez Sheppard (pasterza). Odbywa się to przez ruch Shepparda w kierunku krawędzi drogi (jeżeli Sheppard obecnie jeździ na zewnętrznej stronie drogi, on / ona włącza prawy kierunkowskaz na chwilę). Wszystkie motocykle zjeżdżają na wewnętrzną stronie pasa ruchu w prawo do strony drogi, układanie w jednym rzędzie. Zmiany pozycji w grupie są również sygnalizuje przez kierunkowskaz
Jeżeli grupa została podzielona podczas przejeżdżania
skrzyżowania
na stopie
lub
światłach,motocykle, którymudało sięprzejechać
zatrzymują
się
w
rzędzie
na
prawej
stronie
drogi. Jeżelipozwalają na tookoliczności,grupa może
poruszać
sięze znaczniezmniejszoną prędkością, czekającna resztęgrupy, do doganiającej.Widząc w
części ogonowejgrupy,motocyklezwiększają prędkość, aby ichpołączenie nastąpiło płynnie.
Jeśli masz awarię, tozwalniasz izatrzymujesz się napoboczu.Motocyklistajazdącyza
zjeżdża
również
i wszyscy
za
nim
robią
tak
samo
zatrzymując
się
w
jednym
rzędzie
napoboczu.W ten sposób"sygnał"osiąga prowadzącego.każdy motocyklistaw bezpiecznych odstępach
Parking.
Prowadzący
grupę
zatrzymuje się nakońcuparkingu,odwracamotocykliumieszczaukośniemotocykldo w
kierunku
wjazdu
na teren parkingu. Kolejny
motocyklistapowtarza manewr
po
prowadzącym, wprowadzamotocyklaobok
niego
Ostrzeżenie omożliwościnagłego hamowania.
Kiedy prowadzący grupęwidzisytuacjęna drodze,które mogąpowodowaćkonieczność hamowanie awaryjnego,błyskaświatłami
hamowaniazdużą częstotliwością(nie tak silny aby
nagle
spowalniać) Ostrzeżenie jestpowtarzane przezwszystkichmotocyklistów grupy,abyprzekazaćsygnałdo tyłu.
Blokujący - bezpieczny przejazd przez skrzyżowania
i ronda
Aby
utrzymać
nierozerwaną
grupę
przy
przejeżdżaniu
skrzyżowania
lub
ronda
Bloker jedziejako drugiw grupie
i blokuje
drogę.
Abygrupaprzejechaładrogęz
jego
prawej
strony,blokerzatrzymuje sięna środkupasa ruchudlajadących z naprzeciwka,podnosi rękę izatrzymujepojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka,aby Grupa mogła
przejechać
bezpodziału.Po tym
jak
wszystkiemotocyklezakończąmanewr,blokerdołączajako ostatnii stopniowoprzesuwa się do prowadzącego
grupę,
na swoje
poprzednie miejsce.
Jeśli ktoś zwróci uwagę,
że
jego motocykl ma
końcówkę
benzyny, zagrażającejwniezakłóconejjeździe,kierowcaporusza sięw kierunku motocykla,
któryjedzietuż przednim iwskazuje nabak
.Motocyklista, który widzisygnał konieczności
tankowania
powtarza
takie
działanie
względem
kierowcy
jadącym
przed
nim .W ten sposób"sygnał
tankowania"osiąga prowadzącego
grupę.
Prowadzący
zjeżdża
na
najbliższą
stację
paliwową.
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony Zaloguj się , żeby móc zagłosować.